Dutch Fashion Girl

Fashion, but less materialism and more life-loving!

FIT FOR SUMMER WEEK 1: KAYLA & RUNNING

4 Comments

 photo running01_zpsygdba6iz.png

Weekend
Zaterdag hebben Dennis en ik onze allereerste couple workout gedaan. Niet zo fancy met allerlei fitness oefeningen hoor, maar we hebben samen hardgelopen. Hij had bij H&M allemaal nieuwe hardloopkleding besteld om het ook echt goed te gaan aanpakken – dat werkt altijd – en dus gingen we ‘s ochtends vroeg voor ons eerste rondje. Jammer genoeg is hij natuurlijk direct al beter dan ik en rende hij me er makkelijk uit toen ik na 2,5 km echt al niet meer verder kon. Ik ben vanuit een super slechte basisconditie nu namelijk aan het trainen om 5 tot 8 km te kunnen hardlopen straks. Anyway, daarna hebben we heerlijk ontbeten met een broodje gebakken ei en daarna zijn we naar het strand gereden voor een wandeling & koffie bij een strandtentje (oke, en appeltaart – couldn’t resist).

Saturday, Dennis and I did our very first couple workout. Not the fancy one where you do all kind of fitness routines together, but we ran. He ordered lots of new run gear at H&M to get a head start – which always works – so we went for our first round together early in the morning. Unfortunately, of course, he outran me immediately, when I had to stop after 2,5 kms.. Bummer! I am, namely, starting from quite a bad basic condition and training to run 5-8 kms in a couple of weeks. Anyway, afterwards we had a delicious breakfast with egg and drove to the beach for a walk & coffee (ok, and apple pie – I couldn’t resist).

Maandag /Monday
Ik ben weer begonnen met Kayla Itsines en vandaag was de allereerste workout – benen. Vorig jaar heb ik haar trainingsschema een tijdje gevolgd en zag ik echt duidelijk resultaat en voelde ik me zóveel fitter! Tijd om het weer op te pakken dus. De workout is zwaar – natuurlijk – maar het valt me niet tegen.

I started with Kayla Itsines again and today was the first workout – legs. Last year I started with her training guide and after some time I definitely saw the results and felt SO much more fit! About time to start doing it again. the workout was heavy – of course – but wasn’t too bad.

Dinsdag /Tuesday
Tijd voor hardlopen! Ik loop – volgens mijn runkeeper schema – 8 keer 1 minuut snel, telkens gevolgd door 1,5 minuut rust. Ik ga als een speer maar na bij ronde 5 begint het toch wel echt zwaar te worden en heb ik de 1,5 minuut rust ertussen echt nodig. Daarbij komt ook dat ik verschrikkelijke bilspierpijn heb dankzij alle squats uit de Kayla workout van de dag ervoor 😉

Time for another run! I run – according to my runkeeper training guide – 8 times 1 minute fast, each followed by 1,5 min. of rest. I go fast.. but after round 4 it is starting to become quite heavy and I definitely need the 1,5 rest in between. Besides, I have such sore muscles from the squats in the Kayla workout the day before 😉

Woensdag /Wednesday
De tweede Kayla workout van deze week! Abs en armen. Dit vind ik altijd zó zwaar. Terwijl ik altijd wel gewoon een gespierde buik en armen heb gehad, maar op de één of andere manier is opdrukken en buikpieroefeningen doen gewoon echt niet zo mijn ding. Ik maak hem wel af – vraag niet hoe – , maar dit kan beter!

The second Kayla workout of the week! Abs and arms. This is always the most difficult for me. Even though I’ve always had quite muscled abs and arms, for some reasen push ups and sit ups are really not my thing. I do finish the workout – don’t ask me how -, but this can definitely be improved!

Donderdag /Thursday
‘s Ochtends heb ik al om 8 uur ergens een meeting, waarvandaan het 10 km terug is naar huis. Het openbaar vervoer doet er serieus anderhalf uur over, terwijl het twee uur lopen is, dus ik besluit het laatste te doen bij wijze van workout voor vandaag. Het zonnetje schijnt heerlijk, ik heb muziek in, dus het is echt helemaal niet erg. Verder heb ik verontrustend weinig spierpijn in mijn buik en armen van de workout van gisteren.. kan niet helemaal de bedoeling zijn! Een soort rustdag dus maar wel met veel beweging. Ik heb helaas wel Oreo’s in de bonus bij de Albert Heijn gekocht en dat was een slechte zet… die moeten natuurlijk zo snel mogelijk op 😉

I have a meeting early in the morning, at 8 AM, from which it is 10 km back home. Public transportation takes, seriously, 1,5 hours, while it’ll take me 2 hours to walk home. I decide to go for the second option, as today’s workout. The sun is shining bright, I’m listening to music, so it’s not bad at all. Besides that, I have suspiciously few sore muscles from yesterday’s workout.. this can’t be right! Some sort of rest day, but still quite active. Unfortunately, I couldn’t resist the discount on Oreo’s at our local supermarket, which was a bad move… since they need to be finished ASAP of course 😉

Vrijdag /Friday
Ik besluit om de derde (optionele) Kayla workout ook te doen, zeker omdat ik zo weinig effect merkte van de workout van woensdag, die ik misschien toch een klein beetje afgeraffeld heb omdat hij zo zwaar was. De vrijdag training is altijd full-body en dat vind ik wel fijn. Voor mij minder zware oefeningen als squats en lunges afgewisseld met – wederom voor mij – heftigere oefeningen als ab bikes, push ups. En burpees. Ohh wat zijn die 40 ab bikes toch zwaar!

I decide to do also the third (optional) Kayla workout for this week, since I don’t think I did the second to the fullest since I felt almost nothing from it in the days after. The Friday workout always is a full body workout, which I kinda like. The, for me easier workouts, as squats and lunges are being varied with heavier ones as ab bikes and push ups. And burpees. Ohh 40 ab bikes… killing!

Weekend
Ik ben dit weekend in Apeldoorn bij mijn familie. Ik zou zaterdag gaan hardlopen met mijn broertje maar uiteindelijk gaan we voor een bos/heide wandeling met mijn vader. Niet eens super ver, maar zo lekker! Op zondag had ik grootse plannen om dan wél daadwerkelijk te gaan hardlopen maar het regent heel de dag en dat gooit mijn planning én humeur behoorlijk in de war. Ik wilde eerst outfit foto’s schieten om daarna te gaan hardlopen, maar door het slechte weer stel ik dat telkens uit. Uiteindelijk komt van beiden niets en eet ik wel heel de dag chocolade, kan niet slechter..

I am with my family in Apeldoorn for the weekend. I was planning to go for a run with my little brother on Saturday, but in the end we decided to go for a walk through the forest and moor with my dad. Not even that far, but so nice and beautiful! I had big plans for a run on Sunday, but it’s raining all day which ruins both my planning and mood. I wanted to shoot outfit pictures first, to go for a run afterwards, but the bad weather made me procastinate it till it was too late for both. So.. a completely wasted Sunday ánd I ate loooots of chocolate, couldn’t be worse..

Follow me on Bloglovin and Instagram (@marle_r) for more photos and inspiration!

Advertisements

Author: Marle

Msc Strategic Management student at Erasmus University Rotterdam. Blogger at dutchfashiongirl.com, passionate about food, fashion, perfume, books..

4 thoughts on “FIT FOR SUMMER WEEK 1: KAYLA & RUNNING

  1. Lol. Lekkere dingen zijn ook zo moeilijk te weerstaan. Wel goed dat je zo vaak sport zeg! Volhouden hè!

  2. Dat appeltaartje, lekker zeg! Ik vind dat je super goed bezig bent 😀

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s